článek

ROZMANITOSTI: Pladias.cz z pohledu výuky botaniky na ZŠ a SŠ

Petr Novotný, Zdeněk Kaplan

informace

ročník: 32
rok: 2023
číslo: 4
plný text: PDF

datum elektronické publikace: 13. 3. 2024
ISSN (elektronická verze): 2533-7556

Licence Creative Commons
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ 4.0 Mezinárodní License.

plný text (PDF )

PDF

Reference

Česká národní fytocenologická databáze. (b. r.). Vegetace – MUNI. Získáno 7. března 2023 z https://botzool.cz/vegsci/phytosociologicalDb/

Dallwitz, M. J. (1992). A Comparison of Matrix Based Taxonomic Identification systems with Rule-Based Systems. Proceedings of IFAC Workshop on Expert Systems in Agriculture, 215–218.

Finger, A., Bergmann-Gering, A., & Groß, J. (2022). The medium matters! The effect of a mobile digital identification tool on students’ intrinsic motivation during plant identification. Journal of Biological Education, 0(0), 1–23. https://doi.org/10.1080/00219266.2022.2147204

Floristická sekce ČBS. (b. r.). Získáno 7. března 2023 z https://botanospol.cz/cs/node/19

Goëau, H., Bonnet, P., Joly, A., Affouard, A., Bakic, V., Barbe, J., Dufour, S., Selmi, S., Yahiaoui, I., Vignau, C., Barthélémy, D., & Boujemaa, N. (2014). Pl@ntNet Mobile 2014: Android port and new features. Proceedings of International Conference on Multimedia Retrieval, 527–528. https://doi.org/10.1145/2578726.2582618

Chytrý, M. (Ed.). (2007). Vegetace České republiky: Vegetation of the Czech Republic. 1, 1: Travinná a keříčková vegetace = Grassland and heathland vegetation (Vyd. 1). Academia.

Chytrý, M., Danihelka, J., Kaplan, Z., Wild, J., Holubová, D., Novotný, P., Řezníčková, M., Rohn, M., Dřevojan, P., & Grulich, V. (2021). Pladias Database of the Czech flora and vegetation. https://doi.org/10.23855/preslia.2021.001

Kaplan, Z., Danihelka, J., Chrtek, J. jun., Kirschner, J., Kubát, K., Štech, M., & Štěpánek, J. (Ed.). (2019). Klíč ke květeně České republiky (2. vyd.). Academia.

Kaplan, Z., Koutecký, P., Danihelka, J., Šumberová, K., Ducháček, M., Štěpánková, J., Ekrt, L., Grulich, V., Řepka, R., Kubát, K., Mráz, P., Wild, J., & Brůna, J. (2018). Distributions of vascular plants in the Czech Republic. Part 6. Preslia, 90(3), 235–346. https://doi.org/10.23855/preslia.2018.235

Kervinen, A., Uitto, A., & Juuti, K. (2018). How fieldwork-oriented biology teachers establish formal outdoor education practices. Journal of Biological Education. https://doi.org/10.1080/00219266.2018.1546762

Kvasničák, R., & Genšiniaková, J. (2020). Krátkodobý vplyv didaktickej aplikácie učiva o kvete rastlín na postoje, vedomosti a predstavy žiakov základných škôl. E-Pedagogium, 20(1), 45–62. https://doi.org/10.5507/epd.2019.033

Parsley, K. M. (2020). Plant awareness disparity: A case for renaming plant blindness. Plants, People, Planet, 2(6), 598–601.

Scharf, S. T. (2009). Identification Keys, the “Natural Method”, and the Development of Plant Identification Manuals. Journal of the History of Biology, 42(1), 73–117.

Slavík, B., & Hejný, S. (Ed.). (1997). Květena České republiky 1 (2. vydání, Reprint 1). Academia.

Tichý, L., & Chytrý, M. (2019). Probabilistic key for identifying vegetation types in the field: A new method and Android application. Journal of Vegetation Science, 30(5), 1035–1038. https://doi.org/10.1111/jvs.12799

Wild, J., Kaplan, Z., Danihelka, J., Petřík, P., Chytrý, M., Novotný, P., Rohn, M., Šulc, V., Brůna, J., Chobot, K., Ekrt, L., Holubová, D., Knollová, I., Kocián, P., Štech, M., Štěpánek, J., & Zouhar, V. (2019). Plant distribution data for the Czech Republic integrated in the Pladias database. Preslia, 91(1), 1–24. https://doi.org/10.23855/preslia.2019.001

Zeyer, A. (2023). THEY ALWAYS PRETEND TO HAVE THE WHOLE TRUTH—How the epistemization of politics endangers democracy, and what this may have to do with scientism in school science. Science Education, 107(2), 275–290. https://doi.org/10.1002/sce.21741


Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací