číslo | název článku | autorství | abstrakt | plný text | příloha |
---|---|---|---|---|---|
1 | Modely v didaktice biologie |
Kateřina Jančaříková | The presented paper builds on a study presented on the international… |
detail | |
1 | Příprava pleuraxu pro tvorbu trvalých rozsivkových preparátů |
Karel Vojíř | Frustuly, typické schránky rozsivek, se vyznačují značnou variabilitu forem… |
detail | |
1 | Jedovatí obojživelníci |
Lubomír Hanel, Jan Andreska | Some amphibians are poisonous, they produce toxins to defend themselves… |
detail | |
1 | K historii didaktického časopisu Biologie–chemie–zeměpis |
Petr Dostál | detail | ||
1 | Druhý ročník chemie na Univerzitě třetího věku zajišťované PedF UK Praha |
Karel Holada | detail | ||
1 | Středočeské kolo Ekologické olympiády ve Vlašimi |
Jiří Pavelka | detail | ||
1 | Jsou pedagogické fakulty popelky univerzit? (na okraj panelové diskuse) |
Karel Holada | detail | ||
1 | Chemikál |
Karel Holada | detail | ||
2 | Rozvíjanie prírodovednej gramotnosti žiakov gymnázia prostredníctvom bádateľsky orientovaného vyučovania |
Elena Čipková, Zuzana Balážová, Štefan Karolčík | The development of science literacy is an important aim of science education… |
detail | |
2 | Vedia študenti stredných škôl vytvoriť vlastný „kľúč na určovanie rastlinných druhov“? |
Romana Schubertová | The article introduces specifc educational activity intended for the… |
detail | |
2 | Palynologem snadno a rychle |
Dagmar Říhová | Pylová zrna jsou všudypřítomná. Primárně jsou součástí životního cyklu… |
detail | |
2 | Ploštice kněz mateřský v badatelsky orientovaném vyučování zaměřeném na etologii |
Lubomír Hanel | The shield bug Elasmucha grisea (Insecta, Heteroptera,… |
detail | |
2 | Nálezová databáze ochrany přírody – možnosti obohacení výuky, karty druhů a mapy jejich rozšíření |
Karel Chobot | Species Occurrence Database is an ofcial instrument run by Nature… |
detail | |
2 | Ptačí kostra a její znaky |
Jan Řezníček | The article describes skeleton features of the avian species. It is aimed at… |
detail | |
2 | K padesátému výročí zákazu výrovky |
Jan Andreska | The article reflects the anniversary of 50 years since prohibition of hunting… |
detail | |
2 | Rozhovor – Ptáme se doc. Ing. Radka Cibulky, Ph.D. |
Hana Kotoučová | detail | ||
3 | Vliv her s chemickou tematikou na efektivitu výuky chemie |
Martina Černá | Příspěvek pojednává o hře jako jedné z metod vedoucích k rozvoji tvořivosti… |
detail | |
3 | Kdy a jak začít s popularizací chemie? |
Marie Solárová | Popularizace chemie se dostává do popředí zájmu učitelů chemie. Předložený… |
detail | |
3 | Neobyčajné kamenné útvary Slovenska |
Mária Bizubová | The paper presents some of the unusual rock formations of Slovakia, which… |
detail | |
3 | Korekcia miskoncepcií žiakov o fotosyntéze a dýchaní rastlín prostredníctvom bádateľsky orientovaného vyučovania |
Elena Čipková, Štefan Karolčík, Natália Vörösová | Jedným z cieľov vyučovania prírodných vied je viesť žiakov k pochopeniu… |
detail | |
3 | Nebezpečné rostliny |
Zdeňka Chocholoušková | Článek představuje rostliny které mohou být nebezpečné lidem. Demýtizuje… |
detail | |
3 | Systematický přístup prezentace učiva přírodopisu/biologie |
Lucie Hlaváčová | Článek představuje tzv. systematický přístup prezentace učiva přírodopisu… |
detail | |
3 | Dějiny přírodních věd ve škole |
Jana Hájková | Článek na příkladu biologie ukazuje, jaký smysl má věnovat se dějinám… |
detail | |
3 | Divergence a konvergence přírodních věd |
Karel Holada | Divergence a konvergence přírodních věd pohledem učitele chemie – návrh čtyř… |
detail | |
3 | Jak se učitel chemie stane Ámosem chemikářem? |
Vladimír Šmahaj | detail | ||
3 | Zlatá medaile od dánského prince |
detail | |||
3 | Přírodovědci.cz |
detail | |||
3 | Recenze |
detail | |||
3 | Rozmanitosti |
detail | |||
4 | Bezpilotné systémy vo fyzickej geografii |
Ján Sládek, Miloš Rusnák | V príspevku prezentujeme použitie bezpilotných lietajúcich prostriedkov vo… |
detail | |
4 | Inspirace z Českého lékopisu pro praktickou výuku chemie na střední škole |
Helena Mašláňová, Marta Klečková | Český lékopis je jedinečná databáze chemických a fyzikálních vlastností… |
detail | |
4 | Fotomorfogeneze – teoretické základy pro výuku biologie rostlin na školách |
Jana Albrechtová, Libor Sedlecký, Věra Čížková | Rostlinná fotomorfogeneze je souhrn vývojových a růstových procesů, které… |
detail | |
4 | Náměty na pokusy a pozorování vodních živočichů ve Školním akváriu (I. pohyb živočichů) |
Lubomír Hanel | Příspěvek přináší návody na několik snadně proveditelných pozorování a… |
detail |
číslo | název článku | autorství | abstrakt | plný text | příloha |
---|---|---|---|---|---|
1 | Řezy bez duše aneb mikroskopování snadněji a rychleji |
Eliška Provazníková | detail | ||
1 | Fluorescenční mikroskop ve výuce biologie a vliv na znalosti žáků |
Jana Míková, Vanda Janštová | Atraktivita výuky přírodovědných předmětů včetně přírodopisu a biologie je… |
detail | |
1 | Měkkýši v ekologických souvislostech |
Tomáš Kebert, Dagmar Říhová | Měkkýši jsou úzce spjati s prostředím, vněmž žijí, jakožto i s četnými… |
detail | |
1 | Jak jsou hodnoceny jednotlivé obory biologie žáky 2. stupně ZŠ a nižšího gymnázia? |
Kateřina Malcová, Vanda Janštová | Přírodopis je českými žáky hodnocen jako středně oblíbený předmět. Navíc je… |
detail | |
1 | Jak současná paleogenetika přispívá ke změně našeho chápání vzniku, vývoje a migrací moderních lidských skupin |
Václav Vančata | Paleogenetika se stává stále důležitější součástí paleoantropologie i… |
detail | |
2 | Simulace určení krevních skupin |
Lukáš Rokos, Jana Lišková | Cílem této badatelské úlohy je usnadnit žákům porozumění problematice… |
detail | |
2 | Náměty na pokusy a pozorování vodních živočichů ve školním akváriu II (dýchání vodních živočichů) |
Lubomír Hanel | V článku jsou představeny různé způsoby dýchání vodních živočichů se… |
detail | |
2 | Podstata barvoměny chameleonů a jiných živočichů |
Kristýna Šebková | Barvoměna živočichů je pozoruhodný jev, který je předáván v genech z… |
detail | |
2 | Kam létají pražští zdivočelí holubi za potravou? |
Jan Řezníček, Jakub Šimánek | Práce se zabývá sledováním početního stavu a denní aktivity ferálního holuba… |
detail | |
3 | Vliv orientovaného světelného záření na růst a vývoj rostlin – pokusy pro výuku fototropizmu v biologii rostlin |
Libor Sedlecký, Jana Albrechtová, Věra Čížková | Článek podává teoretické základy, praktické poznámky a návrhy dvou pokusů… |
detail | |
3 | Co chutná plzákům? Potravní preference suchozemských plžů a jak je zkoumat |
Dagmar Říhová, Jiřina Šrámková | Potravní preference – obliba konkrétních typů potravy – nejsou výhradním… |
detail | |
3 | Jednoduché rozhraní pro počítačem podporované žákovské experimenty |
Štěpánka Kubínová, Ivana Šraňková, Jan Šlégr | Na trhu didaktických pomůcek je dostupná celá řada sad pro počítačem… |
detail | |
3 | Ovplyvňuje aplikácia úloh zameraných na aktívnu prácu s grafmi schopnosť žiakov čítať a interpretovať grafy? |
Štefan Karolčík, Marián Kráľ, Elena Čipková | Príspevok pojednáva o výskume, ktorý sa týka schopnosti vytvárať a… |
detail | |
4 | Co dává rumu jeho aroma aneb je ethylester kyseliny mravenčí skutečně nebezpečnou rumovou trestí? |
Veronika Podešvová, Jaromír Literák | Tuzemák, dříve známý jako tuzemský rum, je tradiční lihovinou, která vznikla… |
detail | |
4 | Vyvození Allenova pravidla ve výuce přírodopisu |
Lenka Pavlasová, Lukáš Rokos, Zuzana Čábelová, Milena Mikesková, Štěpánka Zikmundová | Allenovo pravidlo je vedle Bergmannova pravidla jedním z témat propojujících… |
detail | |
4 | Náměty na pokusy a pozorování vodních živočichů ve školním akváriu (III, Potravní chování) |
Lubomír Hanel | Příjem potravy patří k základním životním projevům živočichů. V článku jsou… |
detail | |
4 | Chorvátske pamiatky UNESCO v kontexte obsahových štandardov primárneho vzdelávania a nižšieho stredného vzdelávania v Chorvátsku a na Slovensku |
Daniel Dubovski | Kultúrne pamiatky sú jedným z najdôležitejších zdrojov poznania všetkých… |
detail |
číslo | název článku | autorství | abstrakt | plný text | příloha |
---|---|---|---|---|---|
1 | Jazykovědný pohled na nomenklaturu: přínos pro výuku přírodních věd |
Jana Poupová | Jedním z cílů výuky přírodovědných předmětů je seznámit žáky se svébytností… |
detail | |
1 | Modifikace chemického experimentu v racionalizaci experimentální přípravy budoucích učitelů chemie |
Václav Richtr, Lukáš Novák | Příspěvek je zaměřen na možnosti modifikací časově i materiálně náročnějších… |
detail | |
1 | Tištěné 3D modely ve výuce chemie |
Ludmila Neuwirthová, Rafael Doležal, Karel Kolář, Veronika Machková | Klasickým zástupcem materiálních didaktických pomůcek užívaných ve výuce… |
detail | |
1 | Interdisciplinární přístup a výuka vybraných interdisciplinárních témat v chemii a biologii v prostředí českých středních škol |
Karolína Kotvaldová Sezemská | Cílem příspěvku je představení výsledků šetření týkajícího se… |
detail | |
1 | Inovácia štátneho vzdelávacieho programu v prírodovedných predmetoch na Slovensku |
Peter Kelecsényi, Mariana Páleníková | Príspevok je venovaný inovovanému Štátnemu vzdelávaciemu programu, ktorý na… |
detail |
ročník 22/2013 | ročník 23/2014 | ročník 24/2015 | ročník 25/2016 |
---|---|---|---|
číslo 1 | číslo 1 | číslo 1 | číslo 1 |
číslo 2 | číslo 2 | číslo 2 | číslo 2 |
číslo 3 | číslo 3 | číslo 3 | číslo 3 |
číslo 4 | číslo 4 | číslo 4 | číslo 4 |
číslo 5 | číslo 5 | číslo 5 | číslo 5 |