ROZMANITOSTI: Pladias.cz z pohledu výuky botaniky na ZŠ a SŠ
Česká národní fytocenologická databáze. (b. r.). Vegetace – MUNI. Získáno 7. března 2023 z https://botzool.cz/vegsci/phytosociologicalDb/
Dallwitz, M. J. (1992). A Comparison of Matrix Based Taxonomic Identification systems with Rule-Based Systems. Proceedings of IFAC Workshop on Expert Systems in Agriculture, 215–218.
Finger, A., Bergmann-Gering, A., & Groß, J. (2022). The medium matters! The effect of a mobile digital identification tool on students’ intrinsic motivation during plant identification. Journal of Biological Education, 0(0), 1–23. https://doi.org/10.1080/00219266.2022.2147204
Floristická sekce ČBS. (b. r.). Získáno 7. března 2023 z https://botanospol.cz/cs/node/19
Goëau, H., Bonnet, P., Joly, A., Affouard, A., Bakic, V., Barbe, J., Dufour, S., Selmi, S., Yahiaoui, I., Vignau, C., Barthélémy, D., & Boujemaa, N. (2014). Pl@ntNet Mobile 2014: Android port and new features. Proceedings of International Conference on Multimedia Retrieval, 527–528. https://doi.org/10.1145/2578726.2582618
Chytrý, M. (Ed.). (2007). Vegetace České republiky: Vegetation of the Czech Republic. 1, 1: Travinná a keříčková vegetace = Grassland and heathland vegetation (Vyd. 1). Academia.
Chytrý, M., Danihelka, J., Kaplan, Z., Wild, J., Holubová, D., Novotný, P., Řezníčková, M., Rohn, M., Dřevojan, P., & Grulich, V. (2021). Pladias Database of the Czech flora and vegetation. https://doi.org/10.23855/preslia.2021.001
Kaplan, Z., Danihelka, J., Chrtek, J. jun., Kirschner, J., Kubát, K., Štech, M., & Štěpánek, J. (Ed.). (2019). Klíč ke květeně České republiky (2. vyd.). Academia.
Kaplan, Z., Koutecký, P., Danihelka, J., Šumberová, K., Ducháček, M., Štěpánková, J., Ekrt, L., Grulich, V., Řepka, R., Kubát, K., Mráz, P., Wild, J., & Brůna, J. (2018). Distributions of vascular plants in the Czech Republic. Part 6. Preslia, 90(3), 235–346. https://doi.org/10.23855/preslia.2018.235
Kervinen, A., Uitto, A., & Juuti, K. (2018). How fieldwork-oriented biology teachers establish formal outdoor education practices. Journal of Biological Education. https://doi.org/10.1080/00219266.2018.1546762
Kvasničák, R., & Genšiniaková, J. (2020). Krátkodobý vplyv didaktickej aplikácie učiva o kvete rastlín na postoje, vedomosti a predstavy žiakov základných škôl. E-Pedagogium, 20(1), 45–62. https://doi.org/10.5507/epd.2019.033
Parsley, K. M. (2020). Plant awareness disparity: A case for renaming plant blindness. Plants, People, Planet, 2(6), 598–601.
Scharf, S. T. (2009). Identification Keys, the “Natural Method”, and the Development of Plant Identification Manuals. Journal of the History of Biology, 42(1), 73–117.
Slavík, B., & Hejný, S. (Ed.). (1997). Květena České republiky 1 (2. vydání, Reprint 1). Academia.
Tichý, L., & Chytrý, M. (2019). Probabilistic key for identifying vegetation types in the field: A new method and Android application. Journal of Vegetation Science, 30(5), 1035–1038. https://doi.org/10.1111/jvs.12799
Wild, J., Kaplan, Z., Danihelka, J., Petřík, P., Chytrý, M., Novotný, P., Rohn, M., Šulc, V., Brůna, J., Chobot, K., Ekrt, L., Holubová, D., Knollová, I., Kocián, P., Štech, M., Štěpánek, J., & Zouhar, V. (2019). Plant distribution data for the Czech Republic integrated in the Pladias database. Preslia, 91(1), 1–24. https://doi.org/10.23855/preslia.2019.001
Zeyer, A. (2023). THEY ALWAYS PRETEND TO HAVE THE WHOLE TRUTH—How the epistemization of politics endangers democracy, and what this may have to do with scientism in school science. Science Education, 107(2), 275–290. https://doi.org/10.1002/sce.21741