Vliv her s chemickou tematikou na efektivitu výuky chemie
Příspěvek pojednává o hře jako jedné z metod vedoucích k rozvoji tvořivosti a aktivity žáků ve vyučovacích hodinách. Popisuje průběh a výsledky pedagogického výzkumu, jehož cílem bylo prokázat pozitivní dopad využívání her v hodinách chemie. Podává ucelený přehled 13 her s chemickou tematikou, včetně příkladu jejich využití a stručného popisu herních pravidel. V závěru příspěvku je pro ilustraci podrobně popsána jedna z didaktických her s chemickou tematikou – Domino (názvosloví anorganických a organických sloučenin).
chemofobie, edukační hra, aktivizace, motivace
Černá, M. (2008). Edukační hry s chemickou tematikou. Nepublikovaná rigorózní práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze.
Eddy, R. M. (2000). Chemophobia in the college classroom: Extent, sources, and student characteristics. Journal of Chemical Education, 77, 514. https://doi.org/10.1021/ed077p514
Maňák, J. & Švec, V. (2003). Výukové metody. Brno: Paido.
Průcha, J., & Mareš, J., & Walterová, E. (2003). Pedagogický slovník (4th ed.). Praha: Portál.
Škvorová, J., & Škvor, D. (2003). Proč zlobím?: lehká mozková dysfunkce LMD/ADHD. Praha: Triton.