článek

Jednoduché rozhraní pro počítačem podporované žákovské experimenty

Štěpánka Kubínová, Ivana Šraňková, Jan Šlégr

informace

ročník: 27
rok: 2018
číslo: 3
plný text: PDF
elektronická příloha

datum elektronické publikace: 1. 10. 2018
DOI: 10.14712/25337556.2018.3.3
ISSN (elektronická verze): 2533-7556

Licence Creative Commons
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ 4.0 Mezinárodní License.

abstrakt

Na trhu didaktických pomůcek je dostupná celá řada sad pro počítačem podporované experimenty, ať už se jedná o českou soustavu iSES, kterou již mnoho let vyvíjí a stále zdokonaluje doc. Lustig z MFF UK, nebo o různé zahraniční systémy (Vernier, Pasco, IP Coach atd.). Tento článek si klade za cíl seznámit odbornou veřejnost s možnostmi, které v této oblasti existují, a ukázat, že není třeba se vlastní konstrukce takových experimentálních sestav bát. V článku jsou popsány základy měření s počítačem (AD konverze) a vlastnosti karty Arduino, která se může stát základem levného zařízení pro měření ať již s počítačem nebo bez něj. V závěru je popsáno měření produkce CO2 rostlinami.


klíčová slova

Počítačem podporované měření, didaktické pomůcky, školní experimenty

plný text (PDF )

PDF

Reference

Co je to Arduino (2012). Získáno z http://czechduino.cz/?co-je-to-arduino,29

Kubínová Štěpánka, Šlégr Jan, Hradec Králové: PhysDuino – cenově dostupný systém pro školní fyzikální měření. In Sborník Veletrhu nápadů učitelů fyziky 19, Západočeská univerzita v Plzni 2015.

Arduino IDE (2017). Získáno z https://www.arduino.cc/en/Main/Software

PLX-DAQ (2014). Získáno z https://www.parallax.com/downloads/plx-daq

D. A. Baylor, T. D. Lamb, K. W. Yau, "Response of retinal rods to single photons." Journal of Physiology, Lond. 288, 613-634 (1979)

Julie Schnapf, "How Photoreceptors Respond to Light", Scientific American, April 1987 https://doi.org/10.1038/scientificamerican0487-40

S. Hecht, S. Schlaer and M. H. Pirenne, "Energy, Quanta and vision." Journal of the Optical Society of America, 38, 196-208 (1942) https://doi.org/10.1085/jgp.25.6.819


Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací