Dějiny přírodních věd ve škole
Článek na příkladu biologie ukazuje, jaký smysl má věnovat se dějinám přírodních věd. Upozorňuje na potenciální rizika spjatá s výukou tohoto tématu. Učitelům zároveň poskytuje přehled nejdostupnějších zdrojů k této problematice.
dějiny přírodních věd, evoluční biologie.
Flegr, J. Evoluční biologie. Academia, Praha, 2005, 559 s., ISBN 80-200-1270-2.
Hájková, J. Historie biologie – učit, či neučit? Živa, 2016, LXIV (6), s. CXLI, ISSN 0044-4812.
Hermann, T. Dějiny vědy jako disciplína. Vesmír, 2002, 81 (12), s. 688, ISSN 1214-4029.
Komárek, S. Dějiny biologického myšlení. Vesmír, Praha, 1997, 144 s., ISBN 80-85977-10-9.
Komárek, S. Přítel mloků. Vesmír, 2002, 81 (8), s. 471, ISSN 1214-4029.
Kuhn, T. S. Struktura vědeckých revolucí. Oikoymenh, Praha, 2008, 208 s., ISBN 80-86005-54-2.
Rádl, E. Dějiny biologických teorií novověku. Academia, Praha, 2006, 1. díl 482 s., 2. díl 533 s., ISBN 80-200-1394-6.
Sapp, J. Genesis. Velký příběh biologie. Academia, Praha, 2015, 532 s., ISBN 978-80-200-2395-7.
Zouhar, J. Smysl dějin. [online] Filosofická fakulta Masarykovy univerzity. [14. 9. 2016], dostupné z https://www.phil.muni.cz/fil/texty/smysldejin.html